Cei mai doriti angajatori in anul 2012

  

 Studiul “Cei mai doriti angajatori”, initiat in urma cu 7 ani de Catalyst Consulting, divizia de consultanta in employer branding a grupului Catalyst, este cel mai cuprinzator instrument de pe piata care masoara gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori şi așteptarile pe care tinerii le au de la aceştia. Studiul dezvaluie perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii de pe piata romaneasca, oferind astfel angajatorilor informatia necesara pentru intelegerea pietei şi pentru dezvoltarea strategiilor de employer branding.

Companiile din tehnologie şi industria financiara domina topul celor mai doriti angajatori

Cei mai doriti angajatori din 2012 sunt Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Société Générale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank şi Banca Transilvania. Topul este dominat aşadar de angajatorii din tehnologie, in primele 10 pozitii figurand o singura companie non-tehnica (BCR). In top 20, sunt reprezentate industriile tehnica şi financiar-bancara.

In general, avem un top stabil – Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din Romania, iar Oracle şi Google s-au aflat şi in 2011 in top 3 cei mai atractivi angajatori. In top 10 s-au produs doar doua modificari majore şi anume, creşterile IBM şi OMV Petrom cu peste 10 pozitii, pana pe locurile 5, respectiv 8.

Vlad Bog, Director de Resurse Umane, Microsoft România: „Suntem foarte mândri ca rezultatele cercetarilor de piata ne indica cel mai dorit angajator din România, pentru al doilea an la rând. Convingerea noastra este ca trebuie sa oferim cel mai bun mediu de lucru angajatilor noștri și ne bucuram ca aceasta preocupare are un asemenea ecou și in afara organizatiei.”

Anne-Marie O’Donneil, Vice President Recruitment, EMEA, Oracle: “Este o onoare pentru noi sa fim recunoscuti drept unul dintre cei mai doriti angajatori din Romania. Oracle face toate eforturile pentru a le oferi angajatilor oportunitati de cariera şi dezvoltare profesionala, precum şi un mediu de lucru pe masura nivelului exceptional al talentului lor.”

Paula Covrig, Șef Departament Recrutare și Dezvoltare, BCR: “Ne bucura şi ne onoreaza faptul ca suntem prima banca in preferintele candidatilor din Romania. Un studiu de o asemenea anvergura ne ajuta sa ne facem o imagine cat mai clara despre profilul candidatilor pe care ii vizam şi cum putem veni in intampinarea aşteptarilor lor.”

Piata se stabilizeaza, facand din ce in ce mai grea diferentierea angajatorilor

Rezultatele studiului “Cei mai doriti angajatori” dezvaluie o tendinta de maturizare şi stabilizare a pietei. Candidatii sunt interesati sa devina specialişti intr-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenti), sa fie platiti bine (49,72%) şi sa obtina un echilibru intre viata profesionala şi cea personala (49,09%).

“Cu toate ca, per ansamblu, piata s-a maturizat, este de fapt mai greu pentru angajatori sa se diferentieze şi sa gestioneze perceptiile care se formeaza in piata. Piata este sensibila la contextul economic, inclusiv cel european, angajatorii gestioneaza mai multe generatii (Gen X, Gen Y, chiar şi Baby Boomers), fiecare cu aşteptari şi nevoi diferite, exista diferente majore intre Bucureşti şi restul tarii in ceea ce priveşte aşteptarile tinerilor. In general, sunt putine initiative in piata care sa recunoasca şi sa adreseze aceste provocari” Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.  

Pentru candidati, cele mai importante criterii in alegerea angajatorului sunt salariul şi pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranta locului de munca (35,18%), programele de training puse la dispozitie de angajator (34,63%), dar şi reputatia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurarile medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri şi training-uri (42,82%),  bonurile de masa (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).

“O cercetare pe care am facut-o asupra campaniilor desfaşurate de 150 de angajatori arata ca 35% dintre aceştia promoveaza programele de training şi dezvoltare, pe locurile doi şi trei aflandu-se, cu 10%, respectiv 8%, provocarile profesionale şi echipa. Aceste promisiuni sunt in ton cu cerintele pietei, per ansamblu, dar nu adreseaza nevoile specifice segmentelor de interes şi putini angajatori au de fapt o imagine diferentiata in piata”, Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.

In ceea ce priveşte aşteptarile salariale, studiul evidentiaza o creştere a diferentei intre salariul dorit de candidatii din Bucureşti şi cei din provincie odata cu creşterea nivelului de experienta. Astfel, daca persoanele cu 0-3 ani experienta din Bucureşti au aşteptari salariale similare celor din provincie, candidatii cu 3-5 ani experienta sau peste 5 ani experienta cer un salariu cu 40-56% mai mare decat candidatii din provincie cu acelaşi nivel de experienta.

Una dintre dimensiunile exploatate in studiul realizat de Catalyst Consulting se refera la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informatii şi a interactiona cu candidatii. Cercetarea dezvaluie la acest nivel o ruptura intre canalele de comunicare preferate de candidati şi cele puse in realitate la dispozitia candidatilor de catre angajatori. Astfel, 46,90% dintre respondenti ar dori sa primeasca informatii despre companie şi despre joburile disponibile in cadrul unor Zile ale portilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenti declara ca au avut in realitate şansa sa se informeze folosind acest canal. Pe urmatoarele locuri in clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidati se numara website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), targurile de cariera (31,07%).

Intrebati daca au aplicat la vreun job in cadrul companiei pe care o considera cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidati au acordat un raspuns pozitiv. Aceasta inseamna ca angajatorii nu acceseaza 57% dintre profesioniştii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.

Rezultatele celei de-a 7-a editii a studiului se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – aprilie 2012 de la 8.617 respondenti din Bucureşti (3.696 respondenti) şi provincie (4.921 respondenti).

__________________________________________________________________________________

Catalyst Consulting este divizia de consultanta in employer branding a grupului Catalyst. Catalyst Consulting detine un portofoliu unic de servicii pe piata din Romania ce include consultanta in employer branding, dezvoltarea de strategii de recrutare şi talent mapping. Instrumentele inovative folosite de Catalyst Consulting au fost dezvoltate şi validate de-a lungul celor 7 ani de experienta pe piataromaneasca.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s