Accenture va angaja 150 de persoane la centrul de outsourcing din Bucuresti

In prezent, divizia locala de outsourcing a Accenture are 250 de angajati, in timp ce intregul business din Romania al firmei e realizat cu aproape 350 de oameni. Centrul BPO (Business Process Outsourcing – centrul de externalizare) din Romania a fost deschis in iunie 2006.

Compania Accenture, specializata in servicii de consultanta in management, solutii tehnologice si outsourcing, va angaja in acest an pana la 150 de persoane la divizia de BPO, fapt care va determina o crestere a afacerilor cu pana la 50%, a declarat intr-un interviu pentru ZF Nicholas Butt, directorul centrului de BPO al companiei. Compania cauta oameni in domenii precum finante, contabilitate, resurse umane, asigurari si aprovizionare.

„Recrutam multi absolventi de universitate si ii ajutam sa creasca si sa se dezvolte. Nu avem in vedere o expansiune rapida a centrului BPO, ci una controlata”, a declarat Butt.

Angajatii centrului de externalizare de la Bucuresti al Accenture livreaza servicii de finante-contabilitate, resurse umane, logistica-aprovizionare si asigurari, pentru clienti companii multinationale, in 11 limbi: franceza, italiana, spaniola, portugheza, engleza, germana, rusa, olandeza, araba, maghiara si romana. Spre exemplu, romanii pot gestiona din Bucuresti unele situatii contabile ale unei companii internationale.

„Romania este o locatie de afaceri buna, fiind, alaturi de Cehia, unul dintre cele mai dinamice puncte de lucru ale noastre din Europa Centrala si de Est. Cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca avem oameni buni, iar comparativ cu alte locatii nivelul de entuziasm este foarte mare. Lucram insa cu si cu multe programe de motivare si de recunoastere”, a declarat Butt, care conduce si centrul de BPO al Accenture de la Varsovia. El a adaugat ca Bucuresti este unul dintre locurile cheie de crestere a companiei in Europa, care genereaza o sursa „sanatoasa” de venit pentru companie.

„Avem un mix in portofoliul de activitati in cadrul centrului, precum contabilitate, una dintre activitatile cheie de aici, dar si resurse umane, asigurari sau achizitii. In ceea ce priveste domeniile de unde provine cresterea, contabilitatea este unul dintre ele, de fapt cel mai puternic, iar serviciile de asigurari au fost foarte dinamice mai ales pe fondul crizei”, a mai spus Butt.

In Romania, compania are sapte clienti importanti, care provin din industria muzicala, transportului aerian si a serviciilor, a spus reprezentantul Accenture, fara a oferi detalii. Compania vrea sa castige inca trei contracte pana la sfarsitul anului.

Toti cei sapte clienti sunt companii straine, doua dintre ele avand filiale si in Romania. Printre serviciile oferite de Accenture se numara procesarea de plati, reconcilieri, plata de taxe, recrutari.

Care sunt salariile?

Un angajat din outsourcing de pe o pozitie de entry-level castiga in medie 1.200 de lei (285 de euro) net pe luna, iar salariul poate creste pana la 1.600 de lei (380 de euro) net pe luna daca angajatul mai cunoaste o limba straina in afara de engleza, potrivit informatiilor oferite de firmele de recrutare.

In ceea ce priveste companiile romanesti, seful centrului de BPO al Accenture a spus ca diviziile de consultanta in management si solutii tehnologice lucreaza mai ales cu multinationale care au filiale si in Romania, dar nu si cu statul.

„Nu lucram cu statul in Romania, dar sunt tari in care facem asta. Nu acesta este targetul nostru pe piata locala, deocamdata. In ceea ce priveste activitatea de BPO, rar facem aceasta activitate pentru guvern”, a mai spus Butt, care a adaugat ca diviziile de consultanta in management si solutii tehnologice sunt cele care lucreaza mai mult cu institutiile publice.

Directorul a adaugat ca divizia de outsourcing a Accenture a fost cea mai dinamica pe timp de criza, avand in vedere ca multe firme au fost nevoite sa-si reduca cheltuielile. „Cand economia se afla in dificultate, segmentul de outsourcing merge bine, deoarece companiile trebuie sa gaseasca solutii pentru reducerea costurilor. O parte din cresterea noastra s-a bazat pe nevoile clientilor de a-si reduce costurile, de a-si gestiona mai bine cash-ul. Unii dintre clientii nostri iau anumite decizii acum pe care voiau sa le ia mai demult. Poate o companie dintr-o tara nu este neaparat nevoita sa apeleze la servicii din alta, dar valoarea adaugata a acestor servicii este buna pentru activitatea lor. Au fost companii care si-au dat seama ca trebuie sa-si continue activitatea cu costuri reduse”, a explicat Butt.

Pentru mai multe detalii despre joburile Accenture in Romania viziteaza www.hipo.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s