3% din CV-urile depuse la un targ de joburi se transforma in angajari

Aproape 1.100 din cele 3.000 de joburi puse la bataie la targul „Angajatori de top„, desfasurat in toamna anului trecut au fost ocupate pana in luna decembrie.

Dupa mai bine de doua luni de la incheierea targului de joburi „Angajatori de top”, organizat in Bucuresti si Timisoara, aproximativ 36% din locurile de munca scoase la concurs au fost ocupate. Angajatorii spun ca o mare parte dintre pozitiile ramase vacante urmeaza sa fie acoperite in perioada urmatoare, in conditiile in care organizatorii evenimentului estimau in toamna ca in urma editiei din acest an se vor face intre 600 si 1.300 de angajari.

Pentru cele 3.000 de joburi au fost depuse aproape 90.000 de CV-uri, potrivit unor estimari ZF pe baza numarului de CV-uri primite de catre principalii angajatori, ceea ce inseamna o concurenta de 30 de persoane pe un job.

„Din experienta anterioara din Bucuresti, companiile pot angaja efectiv pana la 40 de persoane, cu un minim de doua-trei angajari. Rata de angajare din CV-urile depuse la un stand este in medie de 3%, cel mai mare succes pana la aceste editii avand-o joburile din finante-banci, contabilitate, achizitii – logistica, vanzari (o mare parte dintre aplicanti sunt in curs de definitivare sau au incheiate studii economice) si IT (programatori)”, precizeaza Dragos Gheban, consultant la Catalyst Solutions, companie care ofera servicii de recrutare si employer branding si care organizeaza in fiecare an targul de cariera „Angajatori de top”.

Exista insa si exem-ple mai fericite. Auto-mobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW pe piata locala, este una dintre companiile care au reusit sa acopere peste 50% din locurile de munca vacante in urma prezentei la targ, singurele dificultati la angajare fiind intampinate de companie pe segmentul de service, unde este nevoie de oameni cu pregatire specifica. „In privinta posturilor din zona administrativa, am avut o rata de succes aproape de necesarul efectiv. Pentru ocuparea joburilor din service insa este nevoie de oameni cu pregatire specifica, greu de gasit in perioada aceasta”, spune Simona Fenechiu, directorul de resurse umane al Automobile Bavaria.

In ceea ce priveste angajatorii care au reusit sa ocupe un sfert dintre pozitiile disponibile la targul Angajatori de Top din Timisoara si Bucuresti, printre acestia se numara Apa Nova Bucuresti, concesionarul serviciilor publice de apa si canalizare, si UniCredit Tiriac Bank. Desi din cele 30 de posturi scoase la concurs in cadrul targului de joburi de UniCredit Tiriac Bank au fost ocupate doar un sfert dupa doua luni, reprezentantii companiei estimeaza ca cel putin 50 de persoane vor fi angajate in cadrul institutiei financiar-bancare in perioada urmatoare, in timp ce in acest an obiectivele companiei presupun angajarea a peste 1.000 de oameni. „Tinand cont de planurile de extindere organica a retelei pe termen mediu, care presupune deschiderea in 2008 a unui numar de circa 70 de sucursale, estimam ca va fi necesar un numar comparabil de noi colegi in sucursalele din toata tara, in contextul in care anul acesta s-au facut 800 de angajari”, afirma Daniela Rohan, HR executive director in cadrul UniCredit Tiriac Bank.

In cazul Apa Nova, pentru ocuparea a 11 din cele 30 de posturi puse la dispozitia vizitatorilor targului de cariera, s-au realizat circa 70 de interviuri pe baza CV-urilor primite. Majoritatea angajarilor s-au facut pentru posturi din domeniul tehnic, potrivit datelor furnizate de biroul de presa al institutiei. In perioada urmatoare este estimata angajarea a inca cinci persoane, iar planurile pentru 2008 vizeaza ocuparea a 150 de noi pozitii.

Domeniile care vor avea o crestere a ratei de angajare prin intermediul Angajatori de Top, in ciuda evolutiei trecute, vor fi anul acesta si in perioada urmatoare consultanta si ingineria, segmente de piata afectate in 2007 de criza locala de personal. „In cazul editiilor care tocmai s-au incheiat in Bucuresti si Timisoara ne asteptam la cresteri in zona de consultanta si domeniul tehnic”, subliniaza Gheban.

Reteaua Real Hypermarket Romania este unul dintre angajatorii cu planuri optimiste de recrutare pentru anul urmator, dupa ce in 2007 numarul angajatilor companiei a crescut cu cateva mii, pana la peste 6.500. „Avand in vedere faptul ca planificam cel putin alte sapte deschideri de magazin, numarul angajarilor se va situa in jurul a 3.000 de persoane”, explica Liliana Simion, director HR la Real.

Angajatori de masa au fost in 2007 si Praktiker si Cosmote. Filiala locala a operatorului german de magazine de tip do-it-yourself, Praktiker, a recrutat in 2007, 450 de persoane, majoritatea pentru noile magazine din tara; iar pentru anul viitor are in plan inca 500 de noi angajari. In ceea ce priveste Cosmote, operatorul de telefonie mobila a angajat peste 600 de persoane. Acest ritm de angajare a dus la dublarea in mai putin de doi ani a numarului de angajati ai Cosmote Romania, pentru a sustine extinderea operatiunilor locale.

Un alt jucator puternic in recrutare anul trecut a fost Rompetrol, care a realizat peste 2.300 de angajari in 2007. De asemenea, in urma targului de cariera au fost ocupate aproape 50% din posturile disponibile in cadrul Grupului, cu aproximativ 15% mai mult decat estimarile initiale ale reprezentantilor companiei.

Targul de cariera, organizat de compania care ofera servicii de recrutare si employer branding Catalyst Solutions, a avut loc in luna octombrie a acestui an si a fost organizat in Bucuresti si Timisoara. Cei peste 13.000 de vizitatori ai editiei din Capitala ai targului au avut la dispozitie joburi vacante in 110 companii. Dintre acestia, potrivit reprezentantilor Catalyst Solutions, intr-un procent destul de ridicat (peste 30%) au fost persoane care lucreaza deja full-time, insa au venit la targ cu dorinta de reorientare in cariera sau prospectie.

Domeniile cel mai bine reprezentate la targul de joburi au fost consultanta, serviciile si IT-ul (BearingPoint, Oracle, Accenture, ABS, IBM, SAP, Sistec SBsol), inginerie (Dacia Groupe Renault, Rompetrol, Renault, Tenaris Silcotub, Apa Nova, Veolia Apa, Impact, Enel, Butan Gas, Distrigaz Sud, Honeywell Garrett), retail si FMCG (Danone, Carrefour, Coca-Cola HBC, Real Hypermarket, Metro Cash & Carry, Praktiker, P&G, Mega Image) si bancile (BRD, Unicredit Tiriac Bank, ING, Bancpost, Citibank, Raiffeisen Bank). Potrivit organizatorilor, domeniile care au suscitat un interes deosebit la aceasta editie si pentru care au fost depuse cele mai multe CV-uri au fost FMCG-ul, cel financiar-bancar si telecomu-nicatiile.

In Timisoara, Angajatori de Top a avut 4.500 de vizitatori si a oferit candidatilor 500 de pozitii. Pozitiile cele mai cautate de catre candidati au fost in vestul tarii cele din resurse umane si finante-banci.

Marketingul si PR-ul au reprezentat un sector comun de interes pentru ambele locatii ale targului, in procente similare, de peste 20%. Asteptarile salariale ale vizitatorilor s-au incadrat in aceleasi marje in ambele locatii, dominant intre 300 – 500 euro/lunar, dar au urcat si pana la 1.000 de euro.

Sursa: ZF

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s